مجله, عمومی

پسته ها – هر آنچه که باید بدانید

پسته ها - هر آنچه که باید بدانید

پسته ها برای قرون بسیاری غذایی پایدار و مغذی بوده‌اند و از قرونی قدیمی به شاهان، مسافران و جمعیت عمومی در سراسر جهان تأمین می‌شدند. اگر شما هم مانند ما عاشق میوه‌های خشک هستید، پس اینجا همه چیزی که ممکن است درباره پسته نیاز داشته باشید را خواهید یافت.

پسته ها چی هستند؟

اولین چیزی که باید بدانیم این است که پسته‌ها چی هستند؟ باور کنید یا نه، پسته‌ها عضوی از خانواده کاجو هستند و به عنوان دانه درخت پسته رشد می‌کنند. در واقع، به طور فنی اصلاً مغزها نیستند؛ پسته‌هایی که ما می‌خوریم دروپ نامیده می‌شوند و دروپ‌ها درون پوسته‌های سختی رشد می‌کنند که هنگام خشک شدن، یک پوسته سفت را دور پسته خوراکی تشکیل می‌دهند.

پسته‌ها از کجا نشأت گرفتند؟

در حال حاضر، پسته‌ها در بسیاری از کشورها به صورت جهانی کشت می‌شوند، اما در ابتدا تمام درختان پسته در خاورمیانه و آسیای مرکزی واقع شده بودند. قدیمی‌ترین شواهد باستان‌شناسی که داریم مربوط به سال 6750 قبل از میلاد از عصر برنزی آسیای مرکزی است، که همچنین با نام ازبکستان مدرن شناخته می‌شود. این منطقه جهان برای پسته‌ها به دلیل آب و هوای خشک و گرم و زمستان‌های بسیار ملایمی که دارد، محیطی ایده‌آل را فراهم کرده است.

همچنین، همراه با گسترش اسلام، تقاضا برای پسته ها افزایش یافت و مناطق کشت درختان پسته با گسترش اسلام در سراسر خاورمیانه گسترش یافت و پسته‌ها توسط تاجرانی که راه‌های ابریشم را طی می‌کردند، به هند و چین منتقل شدند.

چند قرن بعد، پسته به روم از طریق استاندار روم در سوریه معرفی شد و سپس کمی بعدتر به هیسپانیا – که به طور متناسب تلاش‌های کشت در ایتالیا و اسپانیا را آغاز کرد و منجر به گسترش پسته ها در سراسر منطقه مدیترانه شد.

اکنون، پسته در چند کشور کشت می‌شود که می‌توانند آب و هوای گرم و خشک خاورمیانه را تکرار کنند، و ایران، ایالات متحده، ترکیه، چین و سوریه جایگاه‌های برتر را دارند.

غذای شاهان

پسته به طول تاریخ، به طور مکرر با اشخاص مهم مرتبط بوده‌است، که این ارتباط آنها را با لقب “غذای شاهان” شناخته می‌کند. افسانه می‌گوید که خود ملکه سبا از خوردن پسته به قدری لذت می‌برد که اجازه نمی‌داد هیچ کس دیگری از آن لذت ببرد و آن را غذای شاهان اعلام کرد در طول فتوحات خود. همانطور که اتفاق می‌افتد، ملکه سبا در علاقه‌اش به این میوه سبز و خوشمزه تنها نبوده و نبوکنزار، بزرگترین پادشاه امپراتوری بابل هم علاقه‌ای به پسته داشته و تصمیم گرفته بود چندین درخت پسته را در باغ‌های آویزان معروف خود کاشته باشد.

اگر ارتباط با ملکه سبا و نبوکنزار کافی نبود تا موقعیت پسته را در تاریخ شاهان تضمین کند، پسته نیز به طور منظم توسط گروهی از امپراتوران رومی پس از معرفی آن‌ها به روم در قرن اول میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

مصرف جهانی پسته امروزی

به سال‌های اخیر منتقل شویم، پسته ها دیگر برای شاهان محفوظ نیستند و به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی رژیم‌های غذایی در سراسر جهان شناخته می‌شوند. در پنج سال گذشته، تقاضا برای پسته و محصولات پسته به شدت افزایش یافته است زیرا مردم آغاز کرده‌اند که چقدر پسته‌های خوشمزه و سالم هستند و بازار آمریکا به ویژه به طور چشمگیری گسترش یافته تا به تقاضای داخلی و جهانی خود پاسخ دهد.

با ارائه خاک حاصلخیز و آبیاری، آب و هوای خشک و گرم و زمستان‌های ملایم به وادی مرکزی کالیفرنیا، صنعت پسته آمریکا در سال ۱۹۷۶ آغاز به تولید پسته کرد و در سال اول فقط ۶۸۰ تن محصول تجاری تولید کرد. به امروز، ایالات متحده دومین تأمین‌کننده بزرگ پسته در سراسر جهان است و از تأمین کمترین مقدار مورد نیاز برای بازار داخلی خود به صادرات اکثریتی از محصول خود به کشورهای مختلف جهان پرداخته است.

پنج کشور برتر در تولید پسته ها در جهان

پنج کشور برتر در تولید پسته در جهان

  1. ایران – ۵۵۱٬۳۰۷ تن
  2. ایالات متحده – ۴۴۷٬۷۰۰ تن
  3. ترکیه – ۲۴۰٬۰۰۰ تن
  4. چین – ۷۴٬۸۲۸ تن
  5. سوریه – ۴۳٬۲۹۹ تن

چرا پسته‌ها به این اندازه گران‌قیمت هستند؟

اگرچه قیمت پسته‌ها در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است، هنوز به عنوان یکی از میوه‌های خشک گران قیمت شناخته می‌شوند. دلیل آن که پسته‌ها بسیار گران‌تر از سایر میوه‌های خشک هستند به این باز می‌گردد که چگونه رشد می‌کنند.

بر خلاف بادام زمینی که تنها ۱۵۰ روز پس از کاشت آماده برداشت است، درختان پسته ۱۵ تا ۲۰ سال طول می‌کشد تا پسته تولید کنند! این به معنای این است که کاشت‌کاران باید بسیار زمان و انرژی را صرف مراقبت و نگهداری از درختان خود کنند قبل از اینکه هر گونه بازگشت سرمایه‌شان را ببینند. علاوه بر این، هنگامی که یک درخت پسته در نهایت به طور کامل بالغ می‌شود، تنها حدود ۵۰ پوند پسته در سال تولید می‌کند، که تنها یک قسمت کوچکی از محصولی است که از سایر درختان میوه‌های خشک می‌توان به دست آورد و تا ۲۵۰ پوند در یک فصل تولید می‌کنند.

بعضی از عوامل دیگری که به هزینه کل پسته ها اضافه می‌شوند، این است که آن‌ها تنها در چند کشور می‌روید و نیاز به آبیاری فراوان دارند – بدون اینکه بیشتر از نیاز باشد، معمولاً پسته‌ها به صورت دستی برداشت و دسته‌بندی می‌شوند.

چقدر پسته‌ها سالم هستند؟

یکی از دلایلی که پسته‌ها در سال‌های اخیر از طرف مردم بسیار محبوب شده‌اند، این است که اکنون به عنوان یک غذای سالم شناخته می‌شوند – اما چقدر سالم هستند؟ بیایید به ترکیبات تغذیه‌ای آنها نگاهی بیاندازیم تا ببینیم.

یک سرویس (۲۸ گرم) پسته شامل موارد زیر است:

  • ۱۵۹ کالری
  • ۸ گرم کربوهیدرات
  • ۳ گرم فیبر
  • ۶ گرم پروتئین
  • ۱۳ گرم چربی (۹۰٪ از آن بی‌اشباع و سالم برای قلب است!)
  • ۶٪ از مقدار روزانه توصیه‌شده برای پتاسیم
  • ۲۸٪ از مقدار روزانه توصیه‌شده برای ویتامین B6
  • ۱۱٪ از مقدار روزانه توصیه‌شده برای فسفر
  • ۲۱٪ از مقدار روزانه توصیه‌شده برای تیامین
  • ۴۱٪ از مقدار روزانه توصیه‌شده برای مس
  • و ۱۵٪ از مقدار روزانه توصیه‌شده برای منگنز.

از این داده‌ها، به ویژه، می‌توانید ببینید که یک سرویس تنها از پسته‌ها یک منبع عالی از پروتئین و فیبر است، بدون اینکه از کمبود چربی نیز صحبت کنیم و یک سرویس حاوی مقدار عالیی از چربی ناسaturated و یکی از بهترین منابع ویتامین B6 است که می‌توانید پیدا کنید.

مزایای سلامتی خوردن پسته‌ها

گرچه داده‌های مانند آنچه در بالا آورده شد جالب است، اما ممکن است سخت باشد که ببینید این درصدها چگونه به یک غذا سالم ترجمه می‌شوند. بنابراین برای ساده کردن موضوع، ما برخی از مهمترین مزایای سلامتی پسته‌ها را در زیر فهرست کرده‌ایم.

پسته‌ها منبع قدرتمند مواد مغذی هستند

گرچه ممکن است کوچک باشند، پسته‌ها، مانند اکثر میوه‌های خشک، قدرت زیادی از خود را در بر می‌گیرند. پر از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها، پسته ها یکی از سالم‌ترین میوه‌های خشک هستند که وجود دارند، به همین دلیل بوده که قرن‌هاست به عنوان یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های رژیم‌های غذایی میلیون‌ها نفر بوده‌اند.

پسته‌ها منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها هستند

آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسایش را مهار کرده و آسیبی که سلول‌ها به دلیل رادیکال‌های آزاد می‌بینند را کاهش می‌دهند. اگر به خودشان رها شوند، رادیکال‌های آزاد می‌توانند موتاسیون‌های سلولی ایجاد کنند که ممکن است منجر به سرطان شود و بنابراین مصرف تعداد زیادی آنتی اکسیدان حیاتی است تا آنها را در بیرون نگه دارید. پسته ها یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان هستند، زیرا آنتی اکسیدان‌های آنها، لوتئین و زئاکسانتین، در معده به شکل بسیار قابل دسترس قرار دارند و در هنگام هضم احتمالاً جذب شده و مصرف شوند.

پسته‌ها پر از پروتئین و اسیدهای آمینه هستند

اگر شما گیاه‌خوار، وگان یا فقط در حال نظارت بر مصرف پروتئین خود هستید، شما خوشحال خواهید شد که حدود ۲۰٪ از وزن ترکیبی پسته از پروتئین تشکیل شده است و همچنین دارای بیشترین اسیدهای آمینه ضروری نسبت به هر نوع دیگری از میوه‌های خشک است.

پسته‌ها به شما کمک می‌کنند تا به مدت طولانی‌تری سیر بمانید

محتوای پروتئین، فیبر و چربی سالم پسته‌ها همچنین بسیار موثر در کمک به شما برای حفظ حالت سیر برای مدت طولانی‌تری است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. پسته های داخل پوست خود به ویژه برای افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، بسیار موثر هستند زیرا به شما کمک می‌کنند باعث میل به خوردن با تمرکز و آهستگی شوید.

پسته ها به رشد باکتری‌های خوب روده‌ای شما کمک می‌کنند

به تدریج، تحقیقات رابطه داخلی بین سلامتی کلی و روده سالم را فاش می‌کند. بدون باکتری‌های خوب روده، امکان داشتن یک وضعیت سالم کلی نیست و این دو به هم دست می‌دهند. پسته ها می‌توانند به رشد باکتری‌های خوب روده کمک کنند زیرا حاوی مقدار قابل توجهی فیبر هستند که باکتری‌های روده‌ای ما برای تغذیه به آن نیاز دارند و که به اسیدهای چربی زنجیره‌ای کوتاه تبدیل می‌شود که توسط بدن استفاده می‌شوند.

پسته ها می‌توانند خطر بیماری قلبی شما را کاهش دهند

چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف منظم پسته می‌تواند به کاهش سطح کلسترول LDL (بد) شما کمک کند و سطح کلسترول HDL (خوب) شما را افزایش دهد که می‌تواند خطر بیماری قلبی شما را کاهش دهد. همچنین مشخص شده است که پسته ها در کاهش فشار خون بسیار موثر هستند، با بررسی ۲۱ مطالعه فشار خون که نشان داد که مصرف پسته می‌تواند حداکثر فشار خون را با ۱.۸۲ میلیمتر جیوه بالاتر و حداقل فشار خون را با ۰.۸ میلیمتر جیوه پایین بیاورد.

پسته ها می‌توانند به کاهش سطح قند خون کمک کنند

گرچه پسته ها به نظر می‌رسد حاوی مقدار بیشتری از کربوهیدرات نسبت به بسیاری از میوه‌های خشک دیگر هستند، اما در واقع شاخص گلایسمیک آن‌ها بسیار پایین است که به این معنی است که هنگام مصرف آن‌ها سطح قند خون افزایش نخواهد یافت. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که اگر پسته‌ها به همراه رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات مصرف شوند، پاسخ قند خون فرد هنوز هم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

چرا برخی از افراد نمی‌توانند پسته بخورند؟

با وجود اینکه پسته یک میوه خشک لذیذ، سالم و مغذی است، برخی از افراد ممکن است باعث ناراحتی ناخوشایند در معده آن‌ها شود. دلیل اینکه برخی از افراد به پسته واکنش نشان می‌دهند معمولاً این است که آن‌ها دارای حساسیتی نسبت به فروکتان هستند – یک نوع کربوهیدرات و یک شکل از فیبر حل شونده.

فروکتان‌ها به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها، سبزیجات، میوه‌های خشک، دانه‌ها، حبوبات و غلات یافت می‌شوند، اما برخی از تولیدکنندگان آن را به محصولات خود اضافه می‌کنند تا محتوای فیبر آن‌ها را افزایش دهند. متأسفانه، برای افرادی که حساسیتی به فروکتان‌ها دارند، این به این معنی است که باید مصرف یا محدود کردن مصرف یک تعداد از مواد غذایی را کاهش دهند تا روده‌هایشان را خوشحال نگه دارند.

علائم حساسیت به فروکتان

علائم اصلی حساسیت به فروکتان شامل گاز، درد معده، انتفاخ ناراحت‌کننده، اسهال، یبوست، تهوع و دل درد پس از مصرف غذاهای با محتوای بالای فروکتان است. مهم است به یاد داشته باشید که این علائم بسیار شبیه به علائم حساسیت به گلوتن هستند، و اکنون باور می‌شود که بسیاری از افرادی که فکر می‌کردند حساسیت به گلوتن دارند، در واقع ممکن است حساسیت به فروکتان داشته باشند، زیرا بیشتر غلات حاوی گلوتن همچنین حاوی مقدار زیادی فروکتان هستند.

غذاهای حاوی مقدار زیادی فروکتان

علاوه بر پسته‌ها، برخی از دیگر غذاهایی که مقدار زیادی فروکتان دارند و ممکن است همان ناراحتی را ایجاد کنند، نان، کنجد، کلم بروسل، سیر، کلم، پیاز، گریپ فروت، نکتارین، هندوانه، بادام، کاجو و قهوه هستند. می‌توانید یک لیست کامل از غذاهای حاوی مقدار زیادی فروکتان را اینجا پیدا کنید.

آیا افرادی که حساسیت به فروکتان دارند می‌توانند هنوز پسته بخورند؟

بسیاری از افراد با حساسیت به فروکتان می‌توانند هنوز مقدار کمی از مواد غذایی حاوی فروکتان مصرف کنند. به طور کلی، بیشتر افراد تا یک اونس پسته را در یک وعده مصرف نمی‌کنند، که برای برخی از افراد حساسیت به فروکتان کافی نیست تا واکنش ایجاد شود.

اگر شما پس از مصرف پسته ها علائم ناراحت‌کننده در دستگاه گوارش خود تجربه می‌کنید، سعی کنید مقدار مصرف آن‌ها را کاهش دهید، و اگر کار نکرد، ممکن است لازم باشد که به جای آن‌ها از رویاهای پایین‌تر فروکتانی مانند گردو یا پیکان استفاده کنید.

چرا پسته‌ها به عنوان بهترین تنقلات شناخته می‌شوند؟

پسته‌ها به عنوان یکی از مؤلفه‌های هزاران غذا در سراسر جهان استفاده می‌شوند، اما برای خوشمزه بودن نیاز به پختن ندارند، که به همین دلیل تنقلات برتر خود هستند. در ادامه به دلایلی می‌پردازیم که چرا ما فکر می‌کنیم پسته ها بهترین تنقلات هستند.

آن‌ها در واقع سالم هستند!

پسته‌ها کمتر کالری از سایر میوه‌های خشک دارند، همه‌ی اینها در حالی که مجموعه‌ای گسترده از مواد مغذی مهم را که بدن شما نیاز دارد، فراهم می‌کنند. پر از پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، چربی‌های مفید برای قلب و ویتامین‌ها، پسته ها یک تنقلات کامل هستند که نیازی به احساس گناه ندارید.

آنها یک تنقلات توجهی هستند

ما همه در آنجا بوده‌ایم – یک لحظه شما دارید یک بسته چیپس را باز می‌کنید، و سپس دست شما در حال فرو بردن در یک بسته خالی است. زمانی که به تنقلات می‌رسد، خوردن به شیوه‌ای بی‌توجه ممکن است خیلی آسان باشد که ممکن است منجر به خوردن بیش از حد و افزایش وزن شود. از طرف دیگر، پسته ها یک تنقلات توجهی هستند زیرا نیاز به توجه شما برای برداشتن پوست آن‌ها دارند. هنگامی که شما می‌خورید، عمل برداشتن پوست را از روی پسته و گذاشتن آن به یک طرف به شما کمک می‌کند تا خوردن توجهی را ترویج دهید، که می‌تواند به شما کمک کند کمتر بخورید و توجه کنید که هنگامی که شما سیر می‌شوید.

آن‌ها شما را تا وعده بعدی پر می‌کنند

هدف اصلی یک تنقلات خوب این است که شما را تا وعده بعدی پر کند. پسته ها چربی‌های غنی از پروتئین و حاوی فیبر هستند، همه اینها ترکیب می‌شوند تا تنقلاتی بسیار اشباع‌کننده بسازند که باعث می‌شود تا تا زمانی که بخورید بعدی، احساس سیری کنید.

آنها در واقع به شما کمک می‌کنند وزن کم کنید

اگر شما قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، ممکن است تمایل داشته باشید که به طور کلی تنقلات را حذف کنید، اما اغلب این تنها منجر به خوردن بیش از حد در وعده غذای بعدی می‌شود. به جای گرسنگی خودتان بین وعده‌های غذایی، پسته ها می‌توانند منبع سالمی از انرژی برای شما فراهم کنند که احساس گرسنگی شما را کاهش می‌دهد، قند خون شما را کاهش می‌دهد و شما را از دست‌یافتن به آن بستنی ناسالم در راه خانه برای شام باز می‌دارد.

چه کارهایی می‌توانید با پوست پسته های باقی‌مانده انجام دهید؟

تنها مشکل خرید پسته‌های با پوست آن این است که شما تمایل دارید در پایان جلسه تنقلات خود با یک توده بزرگ از پوست پسته ها روبه‌رو شوید. در یک جهان که ما نیازمند برخورداری از زباله‌های غذایی خود هستیم، به جای اینکه این پوست‌های خالی را به سادگی در سطل زباله بریزید، چرا از آنها استفاده نکنید؟ در زیر چند کاری آمده که می‌توانید با پوست پسته‌های باقی‌مانده خود انجام دهید.

آن‌ها را در کمپوست بگذارید

ساده‌ترین کاری که می‌توانید با پوست پسته های باقی‌مانده انجام دهید، قرار دادن آنها در سطل کمپوست خود و اجازه دادن به آنها که به کمپوست خوشمزه برای گیاهان شما تبدیل شوند است. تمام پوست‌های میوه خشک را می‌توان کمپوست کرد، اما آنها نیاز به مدت زمان زیادی برای تجزیه شدن دارند و ممکن است کمپوست شما را خشک کنند.

اگر می‌خواهید این فرآیند را تسریع کنید، می‌توانید پوست‌های خود را به قطعات کوچک فشرده کنید یا آنها را برای 24 ساعت در آب خیس کنید تا نرم شوند و به راحتی قابل تجزیه شوند. برای جلوگیری از خشک شدن کمپوست شما، یا کمی آب اضافه کنید یا ترکیب را با افزودن بسیاری از مواد آشپزخانه با آب زیاد تعادل دهید.

خلاق شوید و چیزی با آنها بسازید

ما نمی‌دانیم شما چطور فکر می‌کنید، اما ما فکر می‌کنیم که پوست پسته ها به زیبایی خاصی از خود برخوردار هستند و اینترنت به نظر ما موافقت می‌کند. یک جستجوی سریع در Pinterest هزاران کار هنری با پوست پسته نشان می‌دهد، از ماهی‌های جالب تا زنجیره‌های باد، اسکلپتورهای درختان کریسمس و گل‌های چوبی. امکانات هنری با پوست پسته به حقیقت لازم ندارد و با یک کمی رنگ، چسب و شکاف شکافی، می‌توانند به چیزی بسیار خوشایند تبدیل شوند. اگر شما نوع صنعتی نیستید، پس چرا این پوست‌ها را به مدرسه محلی خود بدهید و ببینید آیا آن‌ها به دنبال پوست پسته برای هر پروژه هنری هستند یا خیر؟

آن‌ها را به فروشگاه باغبانی محلیتان هدیه دهید

اگر زمان یا فضای کافی برای انجام کاری با پوست پسته های خود ندارید، همیشه ارزش دارد با فروشگاه باغبانی محلی خود تماس بگیرید زیرا ممکن است بخواهند آن‌ها را به توده کمپوست خود اضافه کنند یا از آن‌ها به عنوان یک وسیله‌ی زهکشی برای گیاهان‌شان استفاده کنند. یکی زباله کسی، گنجینه کسی دیگر است.

کجا می‌توانید بهترین پسته ها را بخرید

تفاوت بین پسته های با کیفیت و پسته‌های با کیفیت پایین مانند شب و روز است. پسته‌های با کیفیت بالا شیرین، مزه‌دهنده و لذیذ هستند و می‌توانند حتی هنگامی که با طعم‌های قوی مانند لیمو، فلفل یا نمک ترکیب شوند، خود را حفظ کنند. بعد از اینکه پسته‌های با کیفیت بالا را امتحان کردید، دیگر نمی‌خواهید به خوردن چیزی کمتر برگردید، بنابراین در زیر چند مکانی آمده است که می‌توانید پسته‌های با کیفیت بالا را بخرید.

آدرین کشت

اگر تا کنون حدس نزده‌اید، ما در آدرین کشت تخصص در مورد خوراکی‌ها را داریم و با اینکه ممکن است طرفداران کمی داشته باشیم، با اطمینان کامل اعتقاد داریم که پسته های ما یکم متفاوت از آنچه که در اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا می‌کنید، هستند. ما همه پسته‌های خود را در زمین‌های فیروزآباد فارس تهیه می‌کنیم، هم مستقیماً تولید میکنیم هم با تولیدکنندگان کوچک همکاری می‌کنیم.

تمام این پسته ها پس از ارزیابی دقیق توسط کارشناسان آدرین کشت، مطمئن می‌شویم که با استانداردهای دقیق ما مطابقت دارند، قبل از روزانه توسط دستهای ما در فروشگاه‌هایمان که تازه برای مشتریان ما برای لذت بردن آماده می‌شوند، پخش می‌شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *