مجله, آموزش باغبانی

آماده‌سازی گیاهان برای زمستان: 7 راهکار ساده برای یک باغ شاداب

آماده‌سازی گیاهان برای زمستان

با کاهش دماها، فصل پاییز زمان ایده‌آلی است تا گیاهان خود را برای زمستان آماده کنید. شرایط برفی، باد، باران و هوای سرد همگی می‌توانند به فرسایش خاک منجر شوند که می‌تواند باغ‌های گل و سبزیجات شما را تحت تأثیر قرار دهد. و اگر گیاهان خاصی برای جلوگیری از فرسایش خاک نداشته باشید، به گیاهان خود نیاز به مراقبت اضافی در پیش‌روی زمستان خواهید داشت.

همراه با این نکات برای آماده‌سازی گیاهان برای زمستان، این وظایف ساده به حفاظت از گل‌های زیبای شما از صدمات کمک خواهند کرد، اطمینان حاصل کنید که گیاهان سالم داشته باشید، و شانس بقا آنها در ماه‌های سردتر را افزایش دهید.

به‌یاد داشته باشید که تعدادی از انواع مقاوم وجود دارند که می‌توانند با دماهای زمستانی سازگار باشند، بنابراین حتماً بررسی کنید که گیاهان شما مناسب منطقه شما هستند. در همین حال، اگر می‌خواهید گل‌های محبوب خود را از صدمات مختلف حفظ کنید تا در طول سال به خوبی رشد کنند، این نکات ساده در آدرین‌کشت مگ را برای آماده‌سازی گیاهان‌تان برای زمستان دنبال کنید.

۱. برداشت پیازهای تابستانی از خاک

آماده‌سازی گیاهان برای زمستان

گرچه هیچ کس واقعاً نمی‌خواهد چمن‌های خود را در انتهای فصل برداشت کند، اما بهترین راه این است که این چمن‌ها را بردارید تا اطمینان حاصل شود که در بهار گل‌های زیبا خواهید داشت.

چمن‌های حساس مانند دالیا، لیلیوم کالا و بگونیا به یخ زدگی و دمای منفی حساس هستند. بنابراین بهتر است چمن‌ها را از زمین بکشید پیش از اینکه یخبندان طولانی‌مدت اولیه رخ دهد.

هنگامی که چمن‌ها از زمین برداشت شدند، هر چمن را با دقت از خاک اضافی تمیز کنید و سپس آن‌ها را در یک جعبه مناسب تا بهار نگهداری کنید. از شستشو با آب خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند در طول نگهداری باعث ترک خوردگی گردد. چمن‌های تابستانی می‌توانند در یک مکان خشک مانند در یک کمد یا سردخانه نگهداری شوند. از مکان‌هایی مانند انبارهای باغ و گاراژها، به‌ویژه در دماهای منفی، پرهیز کنید.

۲. استفاده از مالچ

آماده‌سازی گیاهان برای زمستان

پوشاندن تخته‌های باغ شما با یک لایه مولچ، روش عالی‌ای برای حفاظت و آماده‌سازی گیاهان شما در طول زمستان است. افزودن چند اینچ از مواد آلی مانند مولچ یا تکه‌های چوب اطراف گیاهان می‌تواند اهداف متعددی را خدمت کند.

اولاً، می‌تواند رطوبت را در خاک نگه دارد، آماده‌سازی گیاهان گرانبها شما از یخ‌زدگی جلوگیری کند و همچنین مواد مغذی ارزشمندی فراهم کند. مزایا بستگی به نوع مولچی دارد که استفاده می‌کنید. به طور معمول، دو نوع اصلی مولچ وجود دارد که هرکدام مزایا و اهداف خود را دارند: آلی و ترکیبی.

۳. از بین بردن علف‌های هرز

آماده‌سازی گیاهان برای زمستان

یکی از بخش‌های آماده‌سازی گیاهان، دفع علف‌های هرز است – به ویژه اگر بهار را به رشد آن‌ها بگذارید. علف‌های هرز کابوس هر باغبانی هستند و اگر قبل از زمستان با آن‌ها مقابله نکنید، در بهار بزرگ‌تر و وحشی خواهند شد.

اطمینان حاصل کنید که هنگام خارج کردن علف‌های هرز از یک جفت از بهترین دستکش‌های باغبانی استفاده کنید. محصولات شیمیایی زیادی برای کشتن علف‌های هرز در دسترس هستند، اما اگر نمی‌خواهید از مواد شیمیایی سمی استفاده کنید، چندین راه برای کشتن علف‌های هرز به صورت طبیعی وجود دارد. علاوه بر این، باید بدانید چگونه از جلوگیری از تجاوز علف‌های هرز به حیاط خود بعد از اینکه زمان گذاشتید برای حذف آن‌ها.

علاوه بر این، مولچ نیز راه عالی برای کاهش رشد علف‌های هرز است یا می‌توانید در محافل محافظ علف‌های هرز مانند محصول Happybuy 3FTx50FT 5OZ Garden Weed Barrier با قیمت 26 دلار در آمازون سرمایه‌گذاری کنید تا باغ و گلخانه‌های خود را حفاظت کنید.

گرچه علف‌های هرز به طور کلی قابل کمپوست شدن هستند، از این 3 نوع علف که هرگز نباید کمپوست شوند، خودداری کنید.

فقط از گیاهان و علف‌های هرز تهاجمی مانند جاپانیز ناتوید و سایر گیاهان حیاتی در حیاط خود که ممکن است به حیاط شما آسیب بزنند، مراقب باشید و احتیاج به حذف آن‌ها توسط حرفه‌ایان دارید.

۴. پاکسازی گیاهان بیمار و باقیمانده‌های گیاهی

آماده‌سازی گیاهان برای زمستان

زمانی که دارید علف‌های هرز زشت را از بین می‌برید، حالا فرصت مناسبی است تا هر گیاه بیمار یا دارایی را که دارد آسیب می‌بیند، از زمین بکشید. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که آفات یا بیماری‌ها به بسترهای باغ یا ظروف شما در طول زمستان نفوذ کنند. برگ‌های بیماری‌زده که به راحتی از گیاهان و ارگان‌ها جدا می‌شوند را برداشت کنید.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که برگ‌ها، شاخه‌ها، برگ‌ها و سایر زباله‌ها اطراف حیاط و حتی دروازهٔ ورودی خود را جمع‌آوری کنید. یک لایه ضخیم از برگ‌های فرا ریخته شده می‌تواند خاک را خفه کند و از آفتاب و مواد مغذی دیگر برای گیاهانتان بازدارد. علاوه بر این، شرایط مرطوب، محیط مناسبی برای تولید بیماری‌ها و آفات چمن فراهم می‌کند.

و اگر حیاط شما پر از برگ است، نگاهی به این 7 راه برای استفاده از برگ‌های فرا ریخته شده در باغتان بیندازید – فقط از این اشتباهات کمپوست کردن اجتناب کنید.

۵. هرس گیاهان چندساله

آماده‌سازی گیاهان برای زمستان

پاییز بهترین زمان برای برش گیاهان دائمی و برگ‌های قدیمی است، به خصوص زمانی که اولین یخ ظاهر می‌شود و برگ‌ها در اواسط تا اواخر پاییز آسیب می‌بینند و خشک می‌شوند.

از بهترین ابزارهای برش استفاده کنید و ساقه‌ها را نزدیک به “تاج” یا پایه خوابیده گیاه ببرید و بهتر است آن‌ها را در ارتفاع 4 تا 6 اینچ باقی بگذارید.

برش دادن گیاهان دائمی نیز در رشد گیاهان کمک می‌کند و باعث می‌شود که در سال آینده بهتر گل بدهند. همچنین از بروز مشکلات بیماری و آفات جلوگیری می‌کند. فقط مطمئن شوید که خیلی زود برش نمی‌دهید، زیرا ذخایر انرژی به ریشه‌ها نخواهد رسید. به جای اینکه زودتر برش بزنید، منتظر بمانید تا گیاه مرده شود.

همچنین از این 7 اشتباه در برش کردن که هرگز نمی‌دانستید جلوگیری کنید.

۶. محافظت و آماده‌سازی گیاهان در برابر یخبندان‌های شدید

آماده‌سازی گیاهان برای زمستان

زمستان با سرمای تندش می‌تواند به گیاهان خود آسیب بزند، بنابراین مهم است که اقدامات لازم را برای حفاظت از آن‌ها بکنید. برای آماده‌سازی گیاهان حساس می‌توانید با پتو یا عایق محافظتی مانند پارچه باغبانی بپوشانید تا شب‌های سرد زمستانی از سرما در امان باشند.

استفاده از پتوهای یخ‌زدگی یا پارچه‌هایی مانند “محافظ یخ گیاهان” به آماده‌سازی گیاهان کمک می‌کند تا زنده بمانند. اگر نگران وزن این پوشش بر روی گیاهان حساس هستید، از قلمه‌ها استفاده کنید تا آن‌ها را حمایت کنید.

“اگر دارید سبزیجات ریشه‌ای می‌کارید، بهتر است آن‌ها را با یک پتو کاه بپوشانید تا از یخ زمین اطرافشان محافظت شوند”، می‌گوید کریس بانت، کارشناس باغبانی و بنیان‌گذار گاردنینگ اکسپرس. با این تدابیر پیشگیرانه، بهار را با اطمینان از ظاهر زیبای باغتان به انتظار بگذارید.

هنگامی که دما به حالت عادی باز می‌گردد، فوراً پوشش را بردارید تا نور و هوای مناسب به گیاهان دسترسی داشته باشد.

۷. انتقال گیاهان گلدانی به فضای داخلی

آماده‌سازی گیاهان برای زمستان

در صورتی که گیاهان یا گیاهان دارویی را در ظرف‌ها کاشته‌اید، بهتر است پت‌ها را پیش از سرمای شدید زمستان به داخل بیاورید.

به نظر کارشناسان، زمان مناسب برای وارد آوردن گیاهان، زمانی است که دما شبانه زیر 55 تا 60 درجه فارنهایت می‌رود. هر چند تاریخ دقیقی وجود ندارد، اما معمولاً در اوایل پاییز یا بعد از آخرین یخبندان مناسب است. البته این موضوع به محل زندگی و تغییرات فصلی شما بستگی دارد.

قبل از وارد آوردن ظرف‌ها به داخل، مطمئن شوید که گیاهانتان را از حشرات پاک‌سازی کنید. خاک را برای بیماری و حشرات مانند میلی‌باگ یا مایت‌های عنکبوتی که ممکن است سایر گیاهان خانگی اطراف را عفونت بدهند، چک کنید. متخصصان پیشنهاد می‌دهند که ظرف‌ها را حدود 15 دقیقه در آب گرم خیس کرده و سپس گیاهان را به دقت با آب بشویید تا گرد و غبار، ذرات و حشرات پنهان دیگری از بین برود.

“برای اطمینان از بقا و آماده‌سازی گیاهان حساس‌تر، بهتر است آن‌ها را به یک مکان گرم مثل یک منطقه محافظت‌شده در باغ یا گلخانه منتقل کنید”، بازدید کننده کریس بانت. علاوه بر این، اگر حشرات دارند یا اگر گلدان‌ها از اندازه اصلی خارج شده‌اند، بهتر است قبل از آبیاری دوباره، گیاهان را مجدداً در گلدان بندازید. از این 9 اشتباه هنگام تغییر گلدان گیاه خود جلوگیری کنید.

کلام پایانی آماده‌سازی گیاهان

این هفت نکته مهم، دستورالعمل جامعی را برای محافظت از گیاهانتان در برابر شرایط سخت زمستان ارائه می‌کند. با اجرای این اقدامات در پاییز، شما می‌توانید به استقبال بهاری روشن و پرچم‌های گل‌دار و با نشاط بروید.


منبع: TomsGuide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *